نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3088
-
الف
+

پلان اجرایی رویداد «کابل پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در افغانستان تصویب شد

با توجه به میزبانی کابل به حیث «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال 2024 ، مقدمات اجرایی آن به تصویب رسید.

به گزارش آی فیلم 2، پلان اجرایی رویداد مهم «کابل ؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2024» در نشست دفتر کمیته ملی هماهنگی آن که به ریاست «محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برگزار شد، تصویب گردید.

این پلان اجرایی در پنج فصل و بیست و چهار ماده ترتیب شده است و هدف عمده آن آمادگی های بهتر به منظور تجلیل شایسته از کابل به عنوان پایتخت اسلامی در سال 2024 میلادی می باشد.

در این جلسه، «محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به اهمیت تاریخی این رویداد اشاره کرد و گفت: افتخارات گذشته های دور و نزدیک به افغانستان بر می گردد اما آنچه باعث ناراحتی می شود این است که نسبت به گذشتگان کم کار بوده ایم.

وی ادامه داد: زمانی که ادعای تاریخ پنج هزار سال را می کنیم باید به حفظ هویت تاریخی و فرهنگی کشور تلاش کنیم. بدبختانه اکثر میراث های فرهنگی کشور به شدت آسیب دیده است.

باختر نوشت: سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از نمایندگان نهادهای مربوطه خواسته است که با تلاش بسیار از این رویداد استقبال کنند.

 گفتنی است در نشست سال 2009 کنفرانس آیسیسکو در باکو، شهر کابل به حیث پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2024 میلادی اعلام شد.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر